Tuesday 3 October 2017

Tsxv Policy Aksjeopsjoner


Endringer i TSX Venture Exchange Policy 4.4. Incentive Stock Options Canada 7 juni 2013 Den 8. mai 2013 implementerte TSX Venture Exchange (TSXV) endringer i Policy 4.4 - Incentive Stock Options (Policy 4.4). Endringene er ment å klargjøre og gi veiledning om eksisterende krav og prosedyrer, men andre endringer utgjør nye retningslinjer. I forbindelse med endringene i policy 4.4 har TSXV også gjort tilsvarende mindre endringer i Policy 4.7 - Charitable Options i forbindelse med en børsnotering (policy 4.7) og skjema G - oppsummeringsskjema - opsjonsopsjoner. Denne bulletinen gir et sammendrag av visse vesentlige endringer i policy 4.4. Sammendrag av visse vesentlige endringer i policy 4.4 Flere opsjonsplaner § 2.2 (c) i policy 4.4 gir nå at TSXV anerkjenner at det kan være omstendigheter hvor det er nødvendig eller forsiktig for en utsteder å ha mer enn en opsjonsplan i kraft ved samtidig. Dersom en utsteder har mer enn en opsjonsplan eller har gitt opsjoner utenom opsjonsplanen, gjelder begrensningene i policy 4.4 på maksimum antall opsjoner som kan gis for alle opsjonsplaner og tilskud når de tas i bruk aggregatet. I tillegg klarer policy 4.4 nå at en utsteder ikke kan ha både en opsjonsplan for rullende materiell og et fast antall opsjonsplan på samme tid dersom det samlet sett tas hensyn til antall aksjer reservert for utstedelse under begge planene kan overstige 10 grensen som er angitt i policy 4.4. Minimum treningskurs § 3.6 i policy 4.4 fastsetter nå at dersom et opsjon er gitt av en nyoppført emittent eller av en utsteder som er tilbakekalt for handel etter suspensjon eller stopp, må utstederen vente til et tilfredsstillende marked er etablert før sette oppøvelsesprisen for og gi opsjonen. Generelt vil TSXV ikke vurdere at et tilfredsstillende marked er etablert før minst 10 handelsdager har gått siden noteringsdagen eller dagen for handel gjenopptas. Betingelser for å bli inkludert i aksjeopsjonsplaner 4.4 har blitt endret for å klargjøre at for opsjoner som er gitt til ansatte, konsulenter eller administrerende selskapsansatte, er det utstederens ansvar og den mulige å sikre og bekrefte at opsjonen er en bona fide ansatt, konsulent eller ledelse selskapets ansatt. I tillegg gir endringene at alt som ikke overstiger en 12 måneders periode, vil være en rimelig frist for utløpet av opsjoner som er gitt til en opsjonær som slutter å være direktør, ansatt, konsulent eller administrerende selskapsarbeider i utstederen. I retningslinje 4.4 er det nå fastsatt at en opsjonsplan kan inneholde en bestemmelse for den automatiske forlengelsen til utløpsdatoen for et opsjon dersom en slik utløpsdato faller innenfor en periode (Blackout Periode) der en utsteder forbyr en opsjon fra å utøve sine opsjoner. Under slike omstendigheter gjelder følgende krav: Blackout Periode må formelt pålegges av utstederen i henhold til en intern handelspolitikk som følge av den uavhengige eksistensen av ikke-avslørt materialeinformasjon. Blackout-perioden må utløpe ved generell avsløring av ikke-avslørt materialeinformasjon. Utløpsdatoen for de berørte aksjeopsjonene kan utvides til senest 10 virkedager etter utløpet av Blackout Periode. Den automatiske forlengelsen vil ikke bli tillatt dersom opsjonen eller utstederen er underlagt en opphørshandelsordning eller lignende ordre. Aksjeeiers godkjennelse av planer, tilskudd og endringer Endringene i policy 4.4 gir at et fast antall opsjonsplan som sammen med alle utstederens andre tidligere opprettede planer eller tilskudd kan resultere når som helst i antall noterte aksjer forbeholdt utstedelse Over 10 av de utstedte aksjene som ved implementering av aksjeopsjonsplanen må motta aksjonærgodkjennelse på det tidspunktet planen skal gjennomføres, og på dette tidspunktet blir antall aksjer reservert for utstedelse under planen endret. I tillegg kan et fast nummerplan som sammen med alle utstederens andre tidligere opprettede planer eller tilskudd, ikke til enhver tid resultere i antall noterte aksjer forbeholdt utstedelse under planen som overstiger 10 av de utstedte aksjene som på datoen av planens implementering (ldquo lt10 Fixed Plan rdquo) krever ikke aksjonærgodkjennelse på det tidspunktet planen skal implementeres eller endres, med mindre uinteressert aksjonærgodkjenning er nødvendig i henhold til policy 4.4. Rolling stock opsjonsplaner må motta aksjonær godkjenning på det tidspunktet planen skal gjennomføres og årlig deretter på emittentrsquos generalforsamling. I tilfelle utstederen ikke oppnår årlig aksjonærgodkjenning for en rullende plan, ville TSXV forvente at utstederen umiddelbart erstatter den eksisterende planen med en lt10 Fast Plan med vilkår som ikke krever godkjennelse av aksjonærer. Generelt vil TSXV kreve at eventuelle endringer i en opsjonsplan som ikke er en lt10 Fast Plan, er gjenstand for godkjennelse av aksjonæren som en betingelse for TSXV-godkjenning av endringen. Endringene i policy 4.4 angir en liste over endringer som vil kreve godkjennelse av aksjonærer. Hvis en utsteder krever aksjonærgodkjenning for en ny eller endret plan, vil TSXV-aksept av planen være betinget av at nødvendig aksjeeiergodkjenning er oppnådd. TSXV vil generelt tillate at den nye eller endrede planen gjennomføres før den nødvendige aksjonærgodkjenning er innhentet. I tillegg vil TSXV generelt gi utstederen mulighet til å gi opsjoner under den nye eller endrede planen før den nødvendige godkjenningen er innhentet, forutsatt at utsteder også mottar spesifikk aksjonærgodkjenning for slike tilskudd og ellers oppfyller gjeldende krav i policy 4.4 . Slik godkjenning skal være atskilt og bortsett fra aksjonærgodkjenning for den nye eller endrede planen. Hvor aksjonærgodkjennelse ikke er innhentet: (i) når det gjelder en ny plan, vil den nye planen og alle opsjoner som er gitt i henhold til denne, opphøre (ii) når det gjelder en endret plan, vil den endrede planen avslutte (og utstederen vil vende tilbake tilbake til den eksisterende planen) og eventuelle opsjoner som er gitt i den endrede planen, vil opphøre (iii) når det gjelder opsjonsstipend, vil de tildelte opsjonene opphøre og (iv) ved endring av opsjoner vil endringen være av ingen kraft og effekt. Når det kreves aksjonærgodkjennelse, skal informasjonssirkulæret som gis til aksjonærene i forbindelse med et møte hvor godkjenning av aksjeopsjonsplanen eller tildeling eller endring av opsjon søkes, må opplyses om opplysningene til planen eller opsjonen tilskudd eller endring i tilstrekkelig detalj for å tillate aksjonærene å utgjøre en begrunnet vurdering om aksept av planen eller opsjonsbevis eller endring. Endringene i policy 4.4 fastsetter at opplysning om en ny plan bør omfatte, uten begrensning: (i) en beskrivelse av de personer som er berettiget til å bli tildelt opsjoner under planen (ii) maksimum antall eller andel aksjer som kan reserveres ( iii) begrensningene i planen på antall opsjoner som kan gis til en person eller en hvilken som helst kategori av personer (iv) metoden for å bestemme utøvelseskursen (v) maksimal opsjonsperiode og (vi) utløp og oppsigelsesavsetninger. I tillegg, hvor uinteressert aksjonærgodkjenning er påkrevd, skal de personer som ikke stemmer og antall stemmeberettigede aksjer de skal opplyses i informasjonssirkulæret. Innledende aksjonærgodkjenning vil ikke bli påkrevet der: (i) en aksjeopsjonsplan ble implementert av en utsteder før notering på TSXV (ii) utstederen legger inn et innledende publikasjonsprospekt i forbindelse med en noteringsapplikasjon og (iii) utstederen har opplyst detaljene i planen og eksisterende opsjoner i prospektet. Til slutt forklarer policy 4.4 nå at utstedere må motta TSXV-aksept av eventuelle endringer i en opsjonsplan. Uendret aksjeeier Godkjenning Endringene i policy 4.4 gir nå at uinteressert aksjonærgodkjenning må oppnås hvor et individuelt aksjeopsjonsbidrag vil resultere i noen av begrensningene knyttet til tilskudd til innsidere eller at en person blir overskredet dersom planen ikke tillater disse grensene å bli overskredet. Endringene i policy 4.4 angir dessuten at i forbindelse med disse begrensningene er opsjoner som en insider beholder på et hvilket som helst tidspunkt som er gitt til slike personer før de blir innside, betraktet som opsjoner til en insider, uavhengig av at personen var ikke insider på tidspunktet for bevilgningen. Endringene i policy 4.4 fastsetter også at når et opsjonsbidrag vil resultere i begrensningene knyttet til tilskudd til innsidere eller en person som blir overskredet, eller hvor det foreligger en endring av aksjeopsjoner holdt av en insider som vil redusere utøvelseskursen til alternativ, eller hvor et tilskudd ellers ville kreve aksjonærgodkjenning i henhold til pkt. 3.9 (e) i policy 4.4, kan en slik aksjonærgodkjenning ikke være en ikke-spesifikk eller blanket-godkjenning. Informasjonssirkulæret må gi opplysninger om tilskudd eller endring i tilstrekkelig detalj for å tillate aksjonærene å utgjøre en begrunnet vurdering om det foreslåtte tilskuddet eller endringen. For eksempel, for en endring som vil redusere utøvelseskursen på et opsjon som en innside eier, bør opplysningen inneholde, uten begrensning, innsideforetakerens identitet, antall opsjoner som innside innehaver, dagens utøvelseskurs og den foreslåtte øvelsen pris. Alternativer til kvalifiserte veldedige organisasjonspolitikk 4.4 tillater nå en utsteder å gi opsjoner til ldquoeligible veldedige organisasjonerrdquo (som definert i policy 4.7) etter notering. Før endringene til policy 4.4, tillot TSXV-retningslinjene bare slike tilskudd før eller i forbindelse med utstedersrsquos opprinnelige offentlige tilbud. Det samlede antallet opsjoner og utestående til ldquoeligible charitable organizationsrdquo må ikke overstige 1 av emittentens utstedte aksjer når som helst, som beregnet umiddelbart etter tilskuddet. Denne begrensningen er inkludert eventuelle tilskudd i henhold til policy 4.7. Alternativer gitt til ldquoeligible charitable organizationsrdquo under Policy 4.4 vil bli inkludert i opsjonsbegrensningene angitt i avsnitt 2.2 (a) i policy 4.4. I motsetning til dette, vil opsjoner som gis til ldquoeligible veldedighetsorganisasjoner, som ikke er omfattet av policy 4.7, ikke bli inkludert i slike valgbegrensninger. Copyright copy 2017 TSX Inc. Alle rettigheter reservert. TMX Group Limited og dets tilknyttede selskaper støtter ikke eller anbefaler noen verdipapirer utstedt av firmaer som er identifisert på eller koblet til dette nettstedet. Vennligst søk profesjonell rådgivning for å evaluere bestemte verdipapirer eller annet innhold på dette nettstedet. Alt innhold (inkludert eventuelle lenker til tredjepartsnettsteder) er kun til informasjonsformål (og ikke for handelsformål), og er ikke ment å gi juridisk, regnskap, skatt, investering, finansiell eller annen rådgivning og bør ikke påberopes for slikt råd. Visninger, meninger og råd fra noen tredjepart reflekterer de enkelte forfatteres og ikke godkjennes av TMX Group Limited eller dets tilknyttede selskaper. TMX Group Limited og dets partnere har ikke utarbeidet, gjennomgått eller oppdatert innholdet til tredjeparter på dette nettstedet eller innholdet på tredjepartsnettsteder, og påtar seg intet ansvar for slik informasjon. TSX Venture Exchange har utstedt en bulletin som skisserer sine endringer til policy 4.4 Incentive Stock Options De viktigste aspektene ved endringene er: Tildeling av opsjoner til kvalifiserte veldedige organisasjoner (punkt 3.13) Forlengelse av opsjon dersom det utløper i en blackout-periode (avsnitt 3.8) Godkjenningskrav for aksjonærer (avsnitt 3.9 og 3.10) TSXV-godkjenning for Endringer i planer (avsnitt 4.1) Oppdatert skjema 4G Endringene trer i kraft umiddelbart, og du finner fullstendig bulletin her. Som dette: Canada. Endringer i TSX Venture Exchange Policy 4.4. Valutakursopsjoner 8. mai 2013 implementerte TSXVV Exchange (TSXV) endringer i Policy 4.4 - Incentive Stock Options (Policy 4.4). Endringene er ment å klargjøre og gi veiledning om eksisterende krav og prosedyrer, men andre endringer utgjør ny policy. I forbindelse med endringene i policy 4.4 har TSXV også gjort tilsvarende mindre endringer i Policy 4.7 - Charitable Options i forbindelse med en IPO (Policy 4.7) og Form G - Summary Form - Incentive Stock Options. Denne bulletinen gir et sammendrag av visse vesentlige endringer i policy 4.4. Sammendrag av visse vesentlige endringer i policy 4.4 Flere opsjonsplaner § 2.2 (c) i policy 4.4 gir nå at TSXV anerkjenner at det kan være omstendigheter hvor det er nødvendig eller forsiktig for en utsteder å ha mer enn en opsjonsplan i kraft ved samtidig som en utsteder har mer enn en opsjonsplan eller har gitt opsjoner utenom opsjonsplanen, må begrensningene i policy 4.4 angi maksimalt antall opsjoner som kan gis gjelder for alle opsjonsplaner og tilskudd når det tas samlet. I tillegg klargjør Policy 4.4 nå at en utsteder ikke kan ha både en opsjonsplan for rullende materiell og et fast antall opsjonsplan på samme tid dersom det samlet sett tas tallet på aksjer reservert for utstedelse under begge planene kan overstige 10 grensen som er angitt i policy 4.4. Minimum treningskurs § 3.6 i policy 4.4 fastsetter nå at dersom et opsjon er gitt av en nyoppført emittent eller av en utsteder som er tilbakekalt for handel etter suspensjon eller stopp, må utstederen vente til et tilfredsstillende marked er etablert før fastsetter utøvelseskursen for og gir opsjonen. Generelt vil TSXV ikke vurdere at et tilfredsstillende marked er etablert før minst 10 handelsdager har gått siden noteringsdagen eller dagen for handel gjenopptas. Betingelser for å bli inkludert i aksjeopsjonsplaner 4.4 har blitt endret for å klargjøre at for opsjoner som er gitt til ansatte, konsulenter eller administrerende selskapsansatte, er det utstederens ansvar og den mulige å sikre og bekrefte at opsjonen er en bona fide ansatt, konsulent eller ledelse selskapets ansatt. I tillegg gir endringene at noe som ikke overstiger en 12 måneders periode, ville være en rimelig frist for utløpet av opsjoner som er gitt til en opsjonær som slutter å være styremedlem, ansatt, konsulent eller ledelse Selskapets ansatte i utstederen. Blackout Period Policy 4.4 fastsetter nå at en aksjeopsjonsplan kan inneholde en bestemmelse for den automatiske forlengelsen til utløpsdato for et opsjon dersom en slik utløpsdato faller innenfor en periode (Blackout Periode) der en utsteder forbyder en opsjon fra å utøve sine opsjoner . Under slike omstendigheter gjelder følgende krav: Blackout Periode må formelt pålegges av utstederen i henhold til en intern handelspolitikk som følge av bona fide eksistensen av ikke-avslørt materialeinformasjon. Blackout Periode må utløpe ved generell avsløring av ikke-avsluttet materialeinformasjon. Utløpsdatoen for de berørte aksjeopsjonene kan utvides til senest 10 virkedager etter utløpet av Blackout Periode. Den automatiske forlengelsen vil ikke bli tillatt dersom opsjonen eller utstederen er underlagt en opphørshandelsordning eller lignende ordre. Aksjeeiers godkjenning av planer, tilskudd og endringer Endringene i policy 4.4 fastsetter at et fast antall opsjonsplan som sammen med alle utsteders andre tidligere opprettede planer eller tilskudd kan resultere når som helst i antall noterte aksjer forbeholdt utstedelse Over 10 av de utstedte aksjene som ved implementering av aksjeopsjonsplanen må motta aksjonærgodkjennelse på det tidspunktet planen skal gjennomføres, og på dette tidspunktet blir antall aksjer reservert for utstedelse under planen endret. I tillegg kan et fast tallplan som sammen med alle utstederens andre tidligere opprettede planer eller tilskudd, ikke til enhver tid resultere i antall noterte aksjer forbeholdt utstedelse under planen som overstiger 10 av de utstedte aksjene som på datoen av planens gjennomføring (

No comments:

Post a Comment